luni, 17 octombrie 2011

Anvelope de iarna


Eu sunt un şofer care parcurge zilnic 100 km înspre şi de la locul de munca aşa că am zis să mă documentez şi eu puţin despre folosirea anvelopelor de iarnă,pe scurt asta e ceea ce am găsit:
Anvelopele de iarnă sunt cauciucuri special construite pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci când temperatura de afară a scăzut sub 7 grade sau carosabilul este acoperit cu zăpadă, gheaţă ori polei. Anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa simbolului M+S (sau a derivatelor M/S, M-S, M&S), dar şi a unor semne distinctive, precum un fulg de nea sau o creastă alpină.
În privinţa anvelopelor "All Season", acestea realizează un compromis între rularea pe timp de vară şi pe timp de iarnă, dar oferă performanţe inferioare anvelopelor de vară, respectiv de iarnă. Prin urmare, dacă pe anvelopele "All Season" apar literele M şi S şi semnele distinctive, acest lucru atestă că putem circula şi iarna cu aceste anvelope - dar se recomandă o atenţie mult mai mare.
Dacă literele M şi S şi semnele distinctive lipsesc, suntem pasibil de amendă atunci când poliţia ne va opri iarna. Mai sunte, pasibil de amendă şi dacă anvelopele depăşesc o anumită uzură.
O lămurire foarte importantă: când suntem oprit de poliţie, agentul are obligaţia să verifice personal marcajele de pe anvelope şi, eventual, să facă măsurarea uzurii anvelopelor. Prin urmare, nu este necesar nici un fel de "certificat de conformitate" eliberat de service, care să ateste faptul că pneurile sunt de iarnă.
Cât poate să ne coste neutilizarea pneurilor de iarnă? => amenda va fi de până la 4.000 de lei, în plus reţinându-se certificatul de înmatriculare, adică a talonului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie; de asemenea în caz de accident, la sancţionarea cu amendă se mai adaugă şi o sumă reprezentând costul reparaţiei/degajării drumului, dacă este cazul.
Concluzia finală este una singură: cel mai bine este ca maşina să fie echipată cu anvelope iarnă.

2 comentarii:

Virtualkid spunea...

Concluzia nu tine cont si de faptul ca unii nu mai fac fata sa bage un lemn in soba....

Unknown spunea...

Unii nu reusesc sa-si cumpere nici painea cea de toate zilele......
Eu am pus concluzia in situatia mea, a omului care, din nefericire, circula mult cu masina zilnic si care prefera sa-si cumpere cauciucuri de iarna, sa le foloseasca vreo cativa ani decat sa aiba "norocul"e a fi oprita de politie si a le da lor o "mica contributie" (amenda)

luni, 17 octombrie 2011

Anvelope de iarna


Eu sunt un şofer care parcurge zilnic 100 km înspre şi de la locul de munca aşa că am zis să mă documentez şi eu puţin despre folosirea anvelopelor de iarnă,pe scurt asta e ceea ce am găsit:
Anvelopele de iarnă sunt cauciucuri special construite pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci când temperatura de afară a scăzut sub 7 grade sau carosabilul este acoperit cu zăpadă, gheaţă ori polei. Anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa simbolului M+S (sau a derivatelor M/S, M-S, M&S), dar şi a unor semne distinctive, precum un fulg de nea sau o creastă alpină.
În privinţa anvelopelor "All Season", acestea realizează un compromis între rularea pe timp de vară şi pe timp de iarnă, dar oferă performanţe inferioare anvelopelor de vară, respectiv de iarnă. Prin urmare, dacă pe anvelopele "All Season" apar literele M şi S şi semnele distinctive, acest lucru atestă că putem circula şi iarna cu aceste anvelope - dar se recomandă o atenţie mult mai mare.
Dacă literele M şi S şi semnele distinctive lipsesc, suntem pasibil de amendă atunci când poliţia ne va opri iarna. Mai sunte, pasibil de amendă şi dacă anvelopele depăşesc o anumită uzură.
O lămurire foarte importantă: când suntem oprit de poliţie, agentul are obligaţia să verifice personal marcajele de pe anvelope şi, eventual, să facă măsurarea uzurii anvelopelor. Prin urmare, nu este necesar nici un fel de "certificat de conformitate" eliberat de service, care să ateste faptul că pneurile sunt de iarnă.
Cât poate să ne coste neutilizarea pneurilor de iarnă? => amenda va fi de până la 4.000 de lei, în plus reţinându-se certificatul de înmatriculare, adică a talonului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie; de asemenea în caz de accident, la sancţionarea cu amendă se mai adaugă şi o sumă reprezentând costul reparaţiei/degajării drumului, dacă este cazul.
Concluzia finală este una singură: cel mai bine este ca maşina să fie echipată cu anvelope iarnă.

2 comentarii:

Virtualkid spunea...

Concluzia nu tine cont si de faptul ca unii nu mai fac fata sa bage un lemn in soba....

Unknown spunea...

Unii nu reusesc sa-si cumpere nici painea cea de toate zilele......
Eu am pus concluzia in situatia mea, a omului care, din nefericire, circula mult cu masina zilnic si care prefera sa-si cumpere cauciucuri de iarna, sa le foloseasca vreo cativa ani decat sa aiba "norocul"e a fi oprita de politie si a le da lor o "mica contributie" (amenda)